וורדפרס (פלטפורמה לבניית אתרים) – שאלות נפוצות

וורדפרס התגלתה כאחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר. עם וורדפרס אפשר לצור  אתרים מדהימים, בלוגים וחנויות מקוונות בקלות. במדריך המקיף הזה, נתייחס לשאלות הנפוצות ביותר על וורדפרס. מוכנים? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותי בניית אתרים לחברות ועסקים.

שאלה מס' 1 – איך פותחים בלוג וורדפרס?

פתיחת בלוג וורדפרס היא קלה. כל שעליכם לעשות הוא להירשם לספק אירוח, לבחור שם דומיין ולהתקין את וורדפרס דרך לוח הבקרה של ספק האירוח שלכם. לאחר ההתקנה, תוכלו להתאים אישית את עיצוב הבלוג שלכם, לפרסם תוכן וליצור מעורבות עם הקהל שלכם.

שאלה מס' 2 – כמה עולה לבנות אתר וורדפרס?

עלות בניית אתר וורדפרס משתנה בהתאם לגורמים כמו אירוח, רישום דומיין, ערכות נושא ותוספים. עם זאת, ניתן להתחיל עם תקציב מינימלי על ידי שימוש בערכות נושא ותוספים בחינם.

שאלה מס' 3 – איך אפשר להרוויח כסף מאתר הוורדפרס שלי?

ישנן דרכים רבות לייצר רווח מאתר וורדפרס, כולל שיווק שותפים, מכירת מוצרים דיגיטליים או מוצרים פיזיים, הצגת מודעות, הצעת שירותים וכו'. יש לבחור אסטרטגיה שתואמת את הנישה וקהל היעד.

שאלה מס' 4 – האם אוכל להשתמש בוורדפרס מבלי להשתמש בתכונות הבלוג?

כן, וורדפרס היא פלטפורמה רב-תכליתית שניתן להשתמש בה כדי ליצור מגוון רחב של אתרים מעבר לבלוגים, לרבות אתרים עסקיים, תיקים, חנויות מקוונות ועוד. ניתן להתאים אישית את אתר הוורדפרס כך שיתאים לצרכים ולהעדפות הספציפיות.

שאלה מס' 5 – איך מתקינים תוספים בוורדפרס?

כדי להתקין תוספים בוורדפרס, יש לנווט אל תפריט התוספים בפאנל הניהול. לאחר מכן, יש ללחוץ על "תוסף חדש", לחפש את התוסף הרצוי וללחוץ על "התקן עכשיו". לאחר ההתקנה, יש להפעיל את התוסף כדי להתחיל להשתמש בתכונות שלו.

שאלה מס' 6 – למה לא רואים את תפריט התוספים בפאנל הניהול?

אם אתם לא רואים את תפריט התוספים בפאנל הניהול שלכם, ייתכן שאין לכם הרשאות מספיקות לגשת לתכונה זו. וודאו שאתם מחוברים כמנהלי מערכת או כמשתמשים עם יכולות עריכה (עורכים).

שאלה מס' 7 – אילו תוספים של וורדפרס מומלץ להתקין באתר?

התוספים הטובים ביותר לאתר הוורדפרס שלכם תלויים בצרכים ובמטרות הספציפיות שלכם.
עם זאת, כמה תוספים חיוניים כוללים את
Yoast SEO לאופטימיזציה של נראות האתר שלכם במנועי החיפוש, WooCommerce לפונקציונליות של מסחר אלקטרוני ו-Jetpack לאבטחת אתרים ואופטימיזציה של ביצועים.

שאלה מס' 8 – איך בוחרים ערכת נושא לאתר וורדפרס?

בעת בחירת ערכת נושא, יש לקחת בחשבון גורמים כגון אסתטיקה עיצובית, היענות, אפשרויות התאמה אישית ותאימות עם תוספים. מומלץ לעיין בספריית ערכות הנושא של וורדפרס.

שאלה מס' 9 – איך מתקינים ערכת נושא בוורדפרס?

כדי להתקין ערכת נושא, יש לנווט אל תפריט המראה בפאנל הניהול, ללחוץ על "ערכות נושא" ולאחר מכן לחץ על "הוסף חדש". משם, ניתן לחפש ערכות נושא בספריית ערכות הנושא של וורדפרס, או להעלות ערכת נושא מהמחשב.

שאלה מס' 10 – איך מוסיפים פוסט בבלוג בוורדפרס?

כדי להוסיף פוסט בבלוג בוורדפרס, יש לנווט אל תפריט הפוסטים בפאנל הניהול, ללחוץ על "הוסף חדש" ולאחר מכן להזין את הכותרת והתוכן של הפוסט באמצעות עורך וורדפרס. ניתן גם להוסיף קטגוריות, תגים, תמונות ועוד.

שאלה מס' 11 – איך מטמיעים סרטונים בוורדפרס?

כדי להטמיע סרטונים בוורדפרס, יש להעתיק את קוד ההטמעה שסופק על ידי פלטפורמת אירוח הווידאו (כגון YouTube או Vimeo) ולהדביק אותו בעורך ה-HTML של הפוסט או הדף שלכם בוורדפרס. לחלופין, ניתן להשתמש בתוסף וורדפרס כמו EmbedPress כדי להטמיע סרטונים בקלות רבה יותר.

שאלה מס' 12 – כיצד ניתן להוסיף תפריט ניווט בוורדפרס?

כדי להוסיף תפריט ניווט בוורדפרס, יש לנווט אל תפריט המראה בפאנל הניהול, ללחוץ על "תפריטים" ולאחר מכן לצור תפריט חדש. יש להוסיף את הדפים, הקטגוריות או הקישורים המותאמים אישית הרצויים לתפריט.

שאלה מס' 13 – כיצד ניתן להוסיף טופס יצירת קשר בוורדפרס?

כדי להוסיף טופס יצירת קשר בוורדפרס, ניתן להשתמש בתוסף
כמו
WPForms או Contact Form 7. יש להתקין ולהפעיל את תוסף, ליצור טופס חדש, להתאים אישית את השדות וההגדרות, ולאחר מכן להכניס את הטופס לפוסט או לדף באמצעות קוד ה-HTML שסופק.

שאלה מס' 14 – איך פותחים חנות מקוונת עם וורדפרס?

כדי להקים חנות מקוונת עם וורדפרס, ניתן להשתמש בתוסף WooCommerce, המציע פתרון מסחר אלקטרוני מקיף למכירת מוצרים ושירותים באינטרנט. יש להתקין ולהפעיל את התוסף WooCommerce, להגדיר את הגדרות החנות, להוסיף מוצרים ולהגדיר אפשרויות תשלום ומשלוח.

שאלה מס' 15 – איך מתקינים גוגל אנליטיקס בוורדפרס?

כדי להתקין את Google Analytics בוורדפרס, ניתן להשתמש בתוסף כמו MonsterInsights או Google Analytics Dashboard for WP. יש להתקין ולהפעיל את התוסף, לחבר אותו לחשבון Google Analytics ולאחר מכן להגדיר את הגדרות המעקב כדי להתחיל לנטר את התנועה והביצועים באתר.

שאלה מס' 16 – איך מוצאים תמונות חינמיות לאתר הוורדפרס?

ישנם מספר אתרים שבהם ניתן למצוא תמונות בחינם עבור אתר הוורדפרס.
לדוגמה,
Pixabay, Pexels ועוד. כל מה שצריך לעשות הוא לחפש את התמונה הרצויה, להוריד אותה ולאחר מכן להעלות אותה לספריית המדיה של וורדפרס ולהשתמש בה בפוסטים ובדפי האתר.

שאלה מס' 17 – איך ניתן לצור תמונות משלי לשימוש באתר וורדפרס?

כדי ליצור תמונות משלכם עבור אתר הוורדפרס, ניתן להשתמש בכלי עיצוב גרפי כמו
Canva, Adobe Spark או PicMonkey.

שאלה מס' 18 – אתר הוורדפרס שלי איטי. איך אני מאיץ אותו?

כדי להאיץ אתר וורדפרס איטי, יש לבצע אופטימיזציה של התמונות, לצמצם קבצי CSS ו-JavaScript, לבחור ספק אירוח אמין עם שרתים מהירים ועוד. ניתן גם להשתמש בתוספים למיטוב ביצועים כמו WP Rocket או W3 Total Cache.

שאלה מס' 19 – איך אפשר להגן על אתר הוורדפרס שלי מפני האקרים?

כדי להגן על אתר וורדפרס מפני האקרים, יש ליישם שיטות אבטחה מומלצות כגון שימוש בסיסמאות חזקות, לבצע עדכון למערכת וורדפרס, להתקין תוספי אבטחה כמו Wordfence או Sucuri, להגביל ניסיונות כניסה ולבצע גיבוי קבוע לקבצי האתר ומסד הנתונים של האתר.

 

מה היה לנו עד עכשיו?